Hide/Show Panels Hide/Show Panels
Nawigacja
Publiczne Gimnazjum nr 5
  DZIENNIK ELEKTRONICZNY
  PROJEKT EDUKACYJNY
  WYDARZENIA
  KONTAKT
  BIALSKA LIGA HISTORYCZNA 2015_2016

SIATKARSKI OŚRODEK SZKOLNY DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW
  SOS PG 5
  Aktualności

SZKOŁA
  Statut ZSO nr 2
  Zestaw podręczników
  System Oceniania Zachowania
  Projekt edukacyjny
  Zajęcia pozalekcyjne
  Kalendarz roku szkolnego
  Główne założenia koncepcji pracy szkoły
  Program wychowawczy szkoły
  Program profilaktyki szkoły
  Raport ewaluacyjny

PRZEDSIĘWZIĘCIA
  BIALSKA LIGA HISTORYCZNA 2015/2016
  BIALSKA LIGA HISTORYCZNA 2014_2015
  PROJEKT EFS "Nowoczesna edukacja w mieście Biała Podlaska"
  Pracownie komputerowe z EFS
  GRA MIEJSKA 2015

PEDAGOG SZKOLNY
  Pedagog

OFERTA EDUKACYJNA
  KOŁO TEATRALNE
  Fizyczne "CZARY MARY"
  INNOWACJA PEDAGOGICZNA - BADAM I WIEM

UCZNIOWIE
  Plan lekcji
  Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
  Egzamin gimnazjalny
  Srebrna Tarcza Absolwenta

SAMORZĄD UCZNIOWSKI
  O nas
  Plan pracy
  Wydarzenia SU
  Jesteśmy na Facebooku

RZECZNIK PRAW UCZNIA
  Informacje

KONKURSY
  II WOJEWÓDZKI KONKURS RECYTATORSKI UTWORÓW ADAMA MICKIEWICZA
  Dyktando z języka angielsiego
  Konkurs recytatorski poezji A. Mickiewicza
  Konkurs wiedzy "Życie i twórczość A. Mickiewicza
  Konkurs plastyczny "Ilustracje do utworów A. Mickiewicza
  Konkurs Piosenki Świątecznej w języku angielskim
  Konkurs "Żyj smacznie i zdrowo"

OSIĄGNIĘCIA

SPORT
  Aktualności
  Piłka Siatkowa Chłopców
  Piłka Siatkowa Dziewcząt

RODZICE
  Rada Rodziców
  Regulamin Rady Rodziców
  Spotkania z rodzicami

STOWARZYSZENIE "Młodzi na start".
  Informacje
  Statut Stowarzyszenia Rodzicówi Nauczycieli "Młodzi na start"

GALERIA ZDJĘĆ
  Finał Wojewódzki Talentów SOS 11_ 2014
  Podsumowanie Współzawodnictwa Sportowego Szkoł - 2013/2014
  GALERIA
  DEN 2012
  SPARTAKIADA 2012

Dodatkowe Linki
  Biblioteka szkolna
  Szkoła Podstawowa nr 6
  III Liceum Ogólnokształcące
  Szkoła w obiektywie
  Linki

ARCHIWUM

Szukaj
  Szukaj

Kalendarz
PoWtrCzPiSoNie
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Newsletter
Wpisz swj adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuj.



Ilo subskrypcji: 19
Rzecznik Praw Ucznia
Rzecznik Praw Ucznia
Jeżeli masz problem, nie możesz sobie z nim poradzić, a chcesz z kimś porozmawiać, czekam na Ciebie w każdy wtorek od godziny 14.45 do 15.30 w sali 13.
Możesz do mnie też napisać:
Twój Rzecznik Praw Ucznia - Irena Maciejewska

ZADANIA SZKOLNEGO RZECZNIKA PRAW UCZNIA
INFORMACJA DLA UCZNIÓW
Zadania i funkcje Rzecznika Praw Ucznia:
- Przeciwdziałanie łamaniu praw ucznia w szkole.
- Zwiększenie świadomości prawnej młodzieży, rodziców, nauczycieli.
- W dalszej perspektywie działania na rzecz zmiany wadliwych i krzywdzących zapisów prawa oświatowego.
- Egzekwowanie i przestrzeganie przepisów prawnych dotyczących uczniów.
- Proponowanie nowych przepisów dotyczących uczniów.
- Uczestniczenie w posiedzeniach rady pedagogicznej z prawem przedstawienia na jej forum problemów przestrzegania praw ucznia.

Środki działania Rzecznika:
- Załatwianie indywidualnych skarg.
- Sporządzanie raportów dotyczących wykrytych naruszeń prawa w szkole.
- Udzielanie porad dotyczących sposobów ochrony praw (uczniom, rodzicom, nauczycielom).
- Współpraca z fachowcami (np. lekarzem szkolnym, psychologiem, pedagogiem, prawnikiem).
- Współdziałanie w prowadzeniu programów przeciwdziałających wielu problemom szkolnym.
- Rzecznik Praw Ucznia nie może wyręczać w obowiązkach wychowawców.
- Rzecznik Praw Ucznia ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów. - Rzecznik Praw Ucznia działa według ustalonego trybu postępowania.
- Rzecznik podejmuje działania na wniosek stron tzn. uczniów, nauczycieli lub pracowników administracji szkoły.

Szkolny Rzecznik może:
- Rozmawiać z nauczycielem uczestniczącym w problemie.
- Rozmawiać i zasięgać rady pedagoga szkoły i psychologa szkolnego.
- Organizować konfrontacje wyjaśniające.
- Uczestniczyć w konfrontacjach dyrekcji z rodzicami i danym nauczycielem za zgodą ucznia.
- Inicjować działania w szkole na rzecz upowszechniania praw dziecka i ucznia.

Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń - uczeń:
- zapoznanie się z opinią stron konfliktu,
- podjęcie mediacji ze stronami we współpracy z wychowawcą klasy,
- skierowanie sprawy do pedagoga lub psychologa szkolnego w razie kłopotów z rozstrzygnięciem sporu,
- w dalszym trybie postępowania - zasięgnięcie opinii Rady Pedagogicznej,
- ostateczną decyzję o sposobie rozwiązania konfliktu podejmuje Dyrektor.

Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń - nauczyciel:
- zapoznanie się z opinią stron konfliktu,
- podjęcie mediacji ze stronami,
- zasięgnięcie opinii pedagoga szkolnego,
- wystąpienie do Dyrektora Szkoły o podjęcie decyzji w sprawie, w przypadku trudności z rozstrzygnięciem sporu.

Obowiązkiem Rzecznika Praw Ucznia jest w szczególności:
1 Znajomość Statutu Szkoły, Kodeksu Ucznia oraz Konwencji Praw Dziecka.
2 Informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzenia,
3 Interwencja w razie naruszenia podstawowych praw ucznia i rozwiązywanie spraw spornych,
4 Udzielanie pomocy uczniom zgodnie z ustalonym trybem postępowania.
5 Informowanie stron konfliktu o podjętych przez siebie działaniach.
6 Składanie sprawozdania ze swojej działalności przed Radą Pedagogiczną

O czym uczeń wiedzieć powinien:
1 Wszelkie informacje uzyskane przez Rzecznika w toku postępowania mediacyjnego stanowią tajemnicę służbową
2 Zadaniem Rzecznika jest sprawowanie nadzoru nad tym, aby w procesie dydaktyczno-wychowawczym każdy uczeń traktowany był podmiotowo.
3 Rzecznik Praw Ucznia ma prawo i możliwość aktywnie ingerować w każdym przypadku, gdy naruszane zostaną prawa ucznia lub prawa dziecka.
4 Do zadań Rzecznika należy też inicjowanie działań, których celem jest ochrona praw ucznia.
5 Podstawą działania Rzecznika Praw Ucznia jest Statut Szkoły, a w uzasadnionych przypadkach Konwencja Praw Dziecka.
AntySpam